היום החל השבוע השני שלי לדיאטה. את הדיאטה התחלתי בשבוע שעבר. שכחתי אומנם להישקל ביום הראשון, אבל למחרת נשקלתי והמשקל שלי היה 132.7 ק"ג. היום בבוקר נשקלתי שוב והמשקל שלי היה 129.2 ק"ג! אבל האמת היא שלא חיכיתי שבוע וגם לא שישה ימים על מנת להישקל. רק אתמול בבוקר (שבת) נשקלתי והמשקל שלי היה 130.9 ק"ג. אבל אני חושבת שעדיף להישקל פעם בשבוע ולא כל יום או כל יומיים. מבצע הרזיה כמו שלי מצריך המון סבלנות (שמעולם לא הייתה לי!), זה לוקח חודשים ארוכים, למעשה יכול לקחת שנה וחצי וצריך המון המון סבלנות, התמדה, ונחישות. את ההתקדמות צריך להעריך ולבדוק על פני חודשים ולא על פני ימים. יחידת הזמן הקצרה ביותר צריכה להיות שבוע שלם ולא יום. לכן צריך סבלנות. צריך לשמור דיאטה במשך ימים שלמים, שבועות וחודשים ולהישקל פעם בשבוע ולא פעם ביום. כאמור, היום ירדתי מ-130 קילו. הפעם הקודמת שבה הצלחתי לרדת מתחת ל-130 הייתה בשנת 2006. אבל לא הצלחתי לרדת מתחת ל-120 קילו. כשהייתי צעירה בשנות ה-20 לחיי שקלתי פחות מ-120. הייתי כמובן שמנה. רוב חיי אני שמנה ואין לי כמעט חוויה של להיות לא שמנה. רוב חיי סבלתי מעודף משקל. בכל אופן, בסופו של דבר חזרתי כמובן לשקול מעל 130. אני חושבת שיש לי בעיה גדולה עם הגישה. במשך שנים ולמעשה עד לאחרונה, הגישה שלי הייתה גישה של או זה או זה. או שאני רזה, אין לי עודף משקל ואז אני כמובן צריכה לשמור על הגוף שלי ולדאוג לא לעלות במשקל, ומצד שני - אם אני כבר שמנה ונמצאת בעודף משקל, זה לא משנה אם אני שוקלת 90 קילו או 100 קילו או 120 או 130 או 140! אם אני שמנה ואני לא במבצע של דיאטה אז אין טעם לשמור. אם אני שוקלת 120 פלוס, אין טעם לשמור שאני לא אעלה מעל ל-130 קילו. וזו הייתה ללא ספק גישה מוטעית. כי גם אם אני בעודף משקל, חשוב מאוד שלא אהיה יותר בעודף משקל. היום אני שיניתי את הגישה המוטעית הזאת והחל מהיום המטרה הראשונית שלי היא לא לעלות חזרה ל-130 קילו ומעלה יותר לעולם! כמובן שזו לא המטרה היחידה אבל עוד חזון למועד. בינתיים אני צריכה להמשיך ולשמור, עם המון סבלנות ולהישקל כל שבוע ולא כל יום או יומיים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה