אמרתי לכמה אנשים שאין שום סיבה שעד סוף הקיץ הזה אני לא ארד מתחת למאה עשרים קילו. משקל השיא שלי בדיאטה הנוכחית הוא 121.5 ק"ג. כלומר הייתי במרחק של קילו וחצי ממאה עשרים. אבל בינתיים הפסקתי לשמור ועליתי במשקל. מה שכן - לא הפסקתי עם הפעילות הגופנית. מ-121.5 ק"ג עליתי והגעתי למשקל 123.9 ק"ג בשבוע הזה.
אילו לא הייתי עושה בכלל פעילות גופנית הייתי עולה עוד יותר במשקל. בגלל אותה עליה חזרתי כמובן לשמור דיאטה בימים האחרונים. אני חייבת לרדת מתחת למאה עשרים קילו, כי בדיאטה הרצינית הקודמת שלי שעשיתי בשנים 2006-2007 לא הצלחתי לרדת מתחת למאה עשרים.
אני צריכה להשתדל לא לחשוב על אוכל וכמובן להמשיך להתמיד עם הפעילות הגופנית שלי. גם כאשר אני לא שומרת ועולה במשקל נדמה לי שהכושר הגופני שלי רק הולך ומשתפר. זה מה שקורה כשמתמידים בפעילות גופנית של שלוש או ארבע פעמים בשבוע. אני מתעמלת ארבע פעמים בשבוע באופני כושר, ובהדרגה מעלה משבוע לשבוע את זמן האימון שלי. עוד כמה שבועות של התמדה ועליה בזמן האימון, ואז אני אעלה גם את דרגת הקושי.
בשבוע שבו לא שמרתי בכלל והעליתי במשקל, בנוסף לשוקולדים ולדברים שזללתי, שתיתי גם משקאות קלים מוגזים. עכשיו, כשחזרתי לשמור, אני כמובן הפסקתי לשתות את המשקאות הללו ואני שותה מים. מה שברור הוא שאני לא יכולה להרשות לעצמי יותר מדיי הפסקות כאלה בדיאטה אם אני רוצה להשיג את המטרות שקבעתי לעצמי בזמנים שקבעתי לעצמי.
כאמור, עד סוף הקיץ אני רוצה להיות במשקל של מתחת למאה עשרים קילו, אבל לא רק זה! אני שואפת למעשה להתרחק ממאה עשרים כמה שיותר. לא מספיק להגיע ל-119.5 ק"ג אלא רצוי גם לרדת מ-119, ואולי גם מ-118 קילו. בקיצור, להתקרב כמה שיותר ל-115 קילו אם לא לרדת גם מתחת לזה. וברור לי שלא אשיג את המטרות הללו אם ארשה לעצמי לעשות עוד הפסקות כאלה בדיאטה במהלך הקיץ הזה.

כל הכבוד, ליה :-)
השבמחקאני ממש מעריכה את המאמץ העצום שאת עושה כדי לרזות. אני יודעת כמה קשה לך. יש לי כמה ידידים במצב הזה.
הנה כמה המלצות, בנוסף למה שאת כבר עושה - שזה מעולה.
1. לא לגעת בעוגות ובשאר דברים מקמח, חוץ מפרוסת לחם אחת ליום. לחם שיפון מלא.
2. אם את אוכלת בחוץ, להעדיף סלטים. רצוי סלט ירקות. חשוב לשתות הרבה מים ומיצים טבעיים, ושום דבר אחר. אה, גם תה ירוק (זה התה הסיני) הוא מעולה, אבל בלי סוכר.
3. כדאי לך להבדק ע"י גסטרו-אנטרולוגית ולהתיעץ עם תזונאית. יעוץ מדי פעם.
4. חשוב מאד להישקל - תמיד על אותו משקל. פעם בשבוע, יום קבוע ושעה קבועה.
5. מומלץ ללכת הרבה, וגם לעשות התעמלות. רצוי עם חברות. יש קבוצות הרזיה בקופת חולים, ויש גם חברות סתם.
כל הכבוד, חברה. תמשיכי, אני אתך!
אורנה לביא
ניסיון נוסף להגיב
השבמחקתודה לך אורנה על הסבלנות ועל התגובה :)
השבמחק1. האמת היא שאני אוכלת 2 פרוסות לחם ליום, לחם חי בעיקר, או חצי לחמניה מקמח מלא. על הלחם אני מורחת גבינה לבנה 5%.
2. כשאני שומרת דיאטה אני פשוט לא אוכלת בחוץ. כשאני יוצאת למקום שאוכלים בו, או שאני לא מזמינה שום דבר (כמו אז בדובנוב 8) או שאני לא שומרת ומזמינה אוכל שאני אוהבת (כלומר לא סלטים אלא אוכל משמין ולא בריא). כשאני שומרת אני שותה בעיקר מים. תה ירוק אני לא שותה בזמן האחרון, גם בגלל שחם עכשיו. ותה קר אני פשוט לא אוהבת..
3. מסכימה איתך לגבי התייעצות עם דיאטנית מדיי פעם.
4. את זה אני בהחלט עושה. נשקלת על אותו משקל פעם בשבוע. אין שעה קבועה, אבל אני נשקלת אחרי שאני קמה מהשינה ומתרוקנת בשירותים.
5. הפעילות שאני עושה היא לא הליכה אלא אופני כושר. הליכה היא אולי דבר בריא אבל היא לא עוזרת לי בירידה במשקל. הליכה זו פעילות יותר מדיי קלה עבורי, ואני לא שורפת קלוריות בצורה יעילה בהליכה. אופני כושר הרבה יותר מתאימים לי מבחינת שריפת הקלוריות וההרזיה. אני יכולה להתאים את דרגת הקושי, את המהירות וכמובן את זמן האימון. לגבי לעשות את זה עם חברות או בקבוצה - זה לא משהו שמתאים לי...אני הרי מרגישה הכי טוב לבד ולא עם חברים/ות. אני גם הייתי בכל מיני קבוצות הרזיה, כמו שומרי משקל, אכלנים כפייתיים אנונימיים ועוד. לא התחברתי לקבוצות הללו מכל מיני סיבות. לכן הכי מתאים לי לרזות באופן אינדיבידואלי ולא בקבוצה.
יופי. בהצלחה. אני אשמח ללוות אותך בהמשך. וכשאנחנו יוצאות ביחד, גם אני לא אוכל אוכל משמין. האמת היא שגם ככה אני משתדלת לאכול אוכל בריא.
השבמחקתודה רבה לך אורנה..רק שזה לא כל כך משנה מה את תאכלי אלא יותר תלוי בי, האם ארצה לשמור דיאטה או לשבור דיאטה. בקיצור - הכל בראש שלי! :)
השבמחק